Rate this post

Leg press je cvikom, ktorý rozvíja všetky svaly nôh a sedacie svaly. Najviac posilňuje dolné končatiny. Ak sú chodidlá vystreté hore, v smere špičiek, stane sa z legg pressu cvičenie, ktoré najviac účinkuje na sedacie svaly. Patrí medzi obľúbené zariadenia, pri ktorom sa Oproti drepu s veľkou činkou je výhoda v tom, že si nevyžaduje dôraz na techniku. Riešenie nielen na to ako schudnúť z brucha, ale aj posilniť sedacie svaly.

Oproti drepu s veľkou činkou je výhoda v tom, že si nevyžaduje dôraz na techniku a pre človeka, ktorý cvičí, tak pre neho je, že dôraz nie je kladený na techniku a dáva mu tak pocit istoty. Ak sa správne cvičí, tak možnosť zranenia je takmer minimálne.

leg press

Ako cvičiť leg press

Ak sa chystáte cvičiť leg press, sadnite si. Potom sa oprite o opierku. Chodidlami nôh sa zaprite o opierku a chodidlá nôh zaprite o plošinu, ktorá sa posúva, čo je v priemere asi 50 cm od seba. Dôležité je, aby celá plocha ostala v kontakte s podložkou počas toho ako cvičíte. Keď vystriete nohy, nadvihnete posuvnú plošinu a odistite zariadenie, ktoré má istiacu páčku. Pokrčte nohy a to plynule. V krajnej dolnej polohe musíte mať kolená tak, aby vznikol 90 stupňový uhol. Následne nohy odtlačte. Uhol 90 stupňov je veľmi dôležitý.

Kedy je dobré cvičiť na leg presse?

Cvičenie na leg presse je vhodnejšie, a má človek problémy s chrbticou, vtedy sa drepy s oympijskou činkou navzájom vylučujú. Leg press dáva poranene chrbticu výraznú podporu.

Na rozvoj svalstva a stehien je tiež vhodné cvičenie na leg presse. Jeho výhoda spočíva v izolovaní svalov dolnej končatiny a na správnu  techniku prevedenia nie je náročný. Je to pohodlnejšia verzia klasického drepu.

 

Najlepšie leg press stroje

Ak nohy posuniete dole, teda v smere päty, účinok sa tak prenesie na stehná. Variant, ktorý si vyžaduje, aby nohy boli posunuté nadol, taktiež nesmiete strácať kontakt s podložkou, pretože by ste si mohli poraniť kolená.

Chyby pri leg presse

  • Päta nie je počas cvičenia položená na podložke
  • Závažie sa môže nekontrolovane spustiť
  • Prekračovanie 90 stupňového uhla
  • Úplné prepnutie nôh v hornej krajnej polohe

Ako správne dýchať? Nadýchnuť by sa mal človek ak sa nachádza v dolnej polohe a vydýchnuť by mal vtedy keď prepne nohy. Taj je lepšie ak máte doma rebriny alebo leg press. Presvedčte sa sami a vyskúšajte leg press.

Vyskúšali ste už cvičiť na leg presse? Podeľte sa s nami o Vaše skúsenosti!