Rate this post

Posilňovacie lavice sú ideálnym príslušenstvom na cvičenie s činkami a závažím. Takisto dokážu suplovať väčšinu základného vybavenia posilňovní. Posilňovacie lavice sú lákadlom pre tých, ktorí dávajú prednosť primárnemu posilneniu brucha a chrbtových svalov. Tieto posilňovacie lavice umožňujú vykonávať veľa druhov cvikov a všetky partie tela sa precvičujú. Na cvičenie na týchto laviciach potrebujete priestor s rozmermi 2 x 2,5 cm

Posilňovacie lavice a ich typy

Benchpressové lavice – tie majú za úlohu precvičiť hrudník. Lavice majú stojan, ktorý je spojený s konštrukciou a k niektorým laviciam sa dajú dokúpiť aj  osobitne.

Šikmé lavice – tie slúžia iba na precvičovanie brucha. Cvičia sa na nich len sedy – ľahy.

Hyperextenčné lavice – na týchto laviciach sa posilňuje chrbát vlastnou váhou a umožní tak aj pevnú fixáciu nôh. Výhodou je, že na tomto stroji sa dá posilniť aj brucho, stehná a zadok.

Kombinované lavice – lavice majú v seba zabudovanú schopnosť, že dokážu kombinovať niekoľko typov naraz. Sú finančne náročnejšie a takisto aj na priestor sú kladené väčšia nároky. Umožňujú cvičenie, ktoré spĺňa kompletné cvičenie. Majú viaceré možnosti nastavenia. Majú aj adaptér na predpkopávanie a zakopávanie na precvičenie nôh, stojan na činku na benchpress, kladky na posilnenie chrbta, rúk a brucha a naviac umožnia aj cvičenie jednoručkami. Ak takto cvičíte, môžete si pustiť hudbu prostredníctvom mobilu.

Posilňovacie lavice – pre koho sú vhodné?

Posilňovacie lavice sú vhodné pre používateľov, ktorí majú priestor a chceli by si vybudovať malú domácu telocvičňu. Precvičíte na nich komplet celé telo. No ak si kúpite posilňovacie veže, zvážte všetky dôvody.

Najlepšie posilňovacie lavice

Konštrukčné vlastnosti posilňovacích lavíc

Ak si vyberáte posilňovacie lavice, tak nezabudnite, že k vašej váhe by ste mali pripočítať aj hmotnosť závažia, ktoré budete mať pri cvičení. Najideálnejšie je, ak si k tomu všetkému pripočítate aj rezervu 20 až 30 kg.

Prispôsobiteľnosť posilňovacích lavíc

Ak si vyberáte posilňovaciu lavicu, tak dbajte na to, aby bola čo najviac prispôsobiteľná – aby mala čo najviac polohovateľné sedadlo aj chrbtovú opierku. Vďaka tomu sa presne prispôsobí každému používateľovi a cvičenie bude pohodlné bez toho, aby pri ňom dochádzalo k preťažovaniu šliach a kĺbov.

25

Závažie posilňovacích lavíc

Ak nastane možnosť, že si budete chcieť dokúpiť závažie, nezabudnite ustriehnuť veľkosť vyvŕtaného otvoru. To musí zodpovedať priemeru tŕňa, na ktorý sa závažie nasadzuje.

Mali ste už možnosť cvičiť na posilňovacích laviciach? Povedzte nám o svojich skúsenostiach.